Robiłem wczoraj testy i przy 100km/h miałem u siebie 3000 obrotów
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Rogerunio Zobacz wpis
Marcin_med czy te koła założone u ciebie podejdą do skrzyni FVF?? Gdzie ich szukać, czy używki to dobre rozwiązanie??
Komentarz
-
-
Marcin zgadzam się 130-140 i to po zmiamie przełożenia jak piszesz (a nie 160), oczywiście zakres 3,5-4 (max) jest akceptowalny jaknajbardziej, ale powyżej 4, to już rzeź silnika poprostu (nie wspominając o serii skrzyni nawet)
nawet na tym filmie to słychać, co wkleiłem, gość afon, którego nie drażni ta rzeźna spod maski przez tyle km i trzyma 5 tysi na obrotomierzu na seryjnej skrzyni lecąc 160.
p.s w OII jest mega krótka ta skrzynia seryjna, nie wiem jaka idea przyświecała takiemu czemuś, że taką skrzynie pchali w ten model. chyba nawet 1.4 16v ma ciut dłuższe przełożenie 5 biegu z tego co pamiętam.Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
No i co z tego, że rozgrzany silnik? aż przez takie obroty przesadnie rozgrzany właśnie. to prędkość obrotowa bliska maksymalnej prędkości tego silnika, temperatura w środku silnika ogromna - oleju, dlatego go żre, bo już nie ma dobrego smarowania i go pali. trzebaby zamontować czujnik temperatury oleju w takich warunkach jazdy. Jazda z prawie maksymalnymi obrotami jednostki długofalowa nie jest zdrowa dla silnika pomijając już kwestie akustyczne nawet, jak ktoś lekko przygłuchy i tego się nie słyszy. Niedogrzanie jest złe, ale przegrzanie też jest niedobre
Oczywiście, że gorsze jest butowanie do odcinki na zimnym silniku, ale taki styl jazdy jak na filmie też wcale do zdrowych nie należy.
p.s. na autostradzie w dieslu z dobrymi przełożeniami, bywa ciszej niż w benzynie z przykrótką skrzynką - ale to inna para kaloszy i też nie na ten temat, nie róbmy offtopa jużOstatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis170 stała w 1.6i? jeszcze ciekawiej....
Nie lepiej było kupić diesla 2.0 tdi cr z naprawdę długą skrzynią 6, jak po trasach się lata często? no generalnie z takimi prędkościami to w każdej OII będzie słyszalne powietrze ostro już poza tym.
Mnie się kończy robota, wracam do miasta to tylko montuje 0.74 i szafa gra
Chyba kolego masz do opchnięcia jakiegoś TDIka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisNo i co z tego, że rozgrzany silnik? aż przez takie obroty przesadnie rozgrzany właśnie. to prędkość obrotowa bliska maksymalnej prędkości tego silnika, temperatura w środku silnika ogromna - oleju, dlatego go żre, bo już nie ma dobrego smarowania i go pali. trzebaby zamontować czujnik temperatury oleju w takich warunkach jazdy. Jazda z prawie maksymalnymi obrotami jednostki długofalowa nie jest zdrowa dla silnika pomijając już kwestie akustyczne nawet, jak ktoś lekko przygłuchy i tego się nie słyszy. Niedogrzanie jest złe, ale przegrzanie też jest niedobre
Oczywiście, że gorsze jest butowanie do odcinki na zimnym silniku, ale taki styl jazdy jak na filmie też wcale do zdrowych nie należy.
p.s. na autostradzie w dieslu z dobrymi przełożeniami, bywa ciszej niż w benzynie z przykrótką skrzynką - ale to inna para kaloszy i też nie na ten temat, nie róbmy offtopa już
Komentarz
-
-
Pafigo nic nie mam do opchnięcia. miałem benzyny 5 biegowe w wolnossaku i wiem jak to brzmi na autostradzie ze standardową skrzynią lub bardzo wysoką prędkością. (a już na zupełnym marginesie nawet mając hiper długą skrzynie - trzeba pamiętac o jakim silniku tu mowa, 1.6i bez turbo, 148 Nm i prędkość stała 170 km/h....każda górka tego silnika pewnie przy takich prędkościach - no jednak myślę, że 1.6 nie jest stworzony do takich prędkości, jakiejby skrzyni nie miał. Moc też potrzebna i moment, żeby ją utrzymać bez zamęczania jednostki. moment obrotowy/pojemność - to czynniki, które ułatwiają życie silnikowi w takich jazdach autostradowych, a nie tylko długość skrzyni. Chyba że piszecie tylko o płaskiej A2, albo A1 w stronę morza)
Marcin chodziło mi o filmik, gdzie kolo popiernicza 160 na seryjnej skrzyni trzymajac 5 tysi - tu chciałbym zobaczyć temp. oleju.
Nie istotne - nie ma co robić offtopa. Przeróbki skrzyni w 1.6 jak najbardziej rozumiem, bo seryjne są idiotycznie krótkie. Jak jeździcie tak raz w miesiącu po autostradzie jak pisze pafigo i to jeszcze na dłuższej skrzyni, to silnikowi nic nie zrobicie, ale jak widzę czasem firmowe OII 1.6 mpi na autostradzie z prędkością jak ten kolo na filmie, to wiem, że swoim autem by ktoś tak nie jeździł i nie dziwie się, czemu taki silnik potrafi palić olej po niewielkim przebiegu.
p.s. i żeby nie było, że jestem zielony w temacie jazdy 1.6i 102. Miałem możliwość jeżdzenia autem z tym silnikiem, w lżejszym od OII GIV. Silnik wystarczający do codziennej jazdy, ekonomiczny przy lpg , prosta, dobra konstrukcja, ale nie żaden autostradowiec do prędkośći stałej 170, nawet z najdłuższą skrzynią.Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Wiec jak obiecałem tak pisze! Trasa ok 900 km! Z czego 700 autostrada reszta krajowki! Przelozenie spisało się świetnie! Komfort jazdy na autostradzie jest nieporównywalny! Teraz jazda autostrada 140 jest akceptowalna! Spalanie ok 9 litrów LPG wyszło! Przy okazji wymieniłem to podwójne łożysko i olej co przyczyniło się do zwiększenia komfortu! Dawniej jazda powyżej 4000 obr była niedopuszczalna, miałem wrażenie ze zara coś się rozsypie! Teraz chwilowo próbując prędkość wszystko elegancko pracuje! Wiec dochodzę do wniosku ze łożysko i olej tez robi dobra robotę!
teraz muszę jeszce ukarać się z przyczyna brzęczenia po odpuszczeniu gazu na 5 biegi o którym pisałem we wcześniejszych postach i będzie bajkowo!
Komentarz
-
-
Wiec jak obiecałem tak pisze! Trasa ok 900 km! Z czego 700 autostrada reszta krajowki! Przelozenie spisało się świetnie! Komfort jazdy na autostradzie jest nieporównywalny! Teraz jazda autostrada 140 jest akceptowalna! Spalanie ok 9 litrów LPG wyszło! Przy okazji wymieniłem to podwójne łożysko i olej co przyczyniło się do zwiększenia komfortu! Dawniej jazda powyżej 4000 obr była niedopuszczalna, miałem wrażenie ze zara coś się rozsypie! Teraz chwilowo próbując prędkość wszystko elegancko pracuje! Wiec dochodzę do wniosku ze łożysko i olej tez robi dobra robotę!
teraz muszę jeszce ukarać się z przyczyna brzęczenia po odpuszczeniu gazu na 5 biegi o którym pisałem we wcześniejszych postach i będzie bajkowo!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis„”””1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.””””””
rozumie ze to o ten cytat chodzi. roznica w średnicy. Pytanie dlaczego jednym pasuje innym nie. I co zrobić z tym fantem. U mnie jednak problem jest roche inny bo nic na drążku nie drga tylko jest taki dziwny dźwięk po zdjęciu nogi z gazu. Ten dźwięk przypomina jak kiedyś maluchem sie jeździłoOstatnio edytowany przez Patryk; 43186.
Komentarz
-
-
Koło zębate 17 te z łożyskiem igiełkowym 16 kręci się cały czas (z drugim kołem na drugim wale) ale nie przenosi momentu na wał. Jak zmieniasz bieg to przesuwasz wybierakiem pierścień-synchronizator 20 co blokuje koło na wale (łożysko igiełkowe przestaje się kręcić sie wtedy między kołem a wałem)
jak piątka załączona jest koło się kręci razem z wałem na sztywno przez synchronizator....jak puszczasz gaz to wałek atakujący staje się odbierający (hamowanie silnikiem) no i tu bym szukał przyczyny dzwonienia.
Pytałeś o te pierścionki na końcu 22 to mam w tym zestawie ( 1.9; 2.0; 2.1; 2.2; 2x2.4; 2.5). ale to kasuje tylko luz wzdłużny...luzu między kołem a łożyskiem nie skasuje.
Ja widzę to tak...żeby wykluczyć synchronizator/pierścień synch./podwojne łożysko (mało prawdopodobne bo na innych biegach byłoby to samo) /cokolwiek co majstrowi mogło nie pójść to założyłbym stare koła (to do kwestia gwarancji majstra) ...potem zobaczyć jak sprawuje się zestaw (razem z łożyskiem ) od włocha zanim zaczniesz reklamacje.
Jak znam życie jeden może zwalać na drugiego.
Kwestie tych pierścionków to rozważyłbym przy okazji powyższych - i tak trzeba dekiel odkrecić i dostać się do kół (skrzyni już nie trzeba zrzucać), wtedy wsadzisz szczelinomierz i zobaczysz jaki jest luz na obecnych pierścionkach- może włoch nie trzyma innych wymiarów albo łożysko podwójne ma inne wymiary.
Wprowadzone do równania jest wiele niewiadomych i trzeba je eliminować po kolei albo się do terkotania przyzwyczaić ...jak jest nadmiar luzu to będzie głośniej, jak gdzieś za ciasno to się ułoży)
ddd.png
Komentarz
-
-
Salon skody koszt nie mały ok. 1350zl ale jak już robić to myślę że 0.67 to lepszy wybór. Łożysko kupiłem dodatkowo koszt ok. 40zl
różnica była w końcówce numerze koła zamiast 02T311158AT jest 02T311158AL
niby to to samo ale te AT nie jest już dostępne.
teraz szukam magika który to wymieni
w tej cenie są też 2 litry oleju
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpisJak jeździsz tylko autostrady to 0.67 będzie Ok. Jeżeli nie to zapomnij o 5 biegu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
Dlaczego? Mam 0.67 i piątkę używam nie tylko na autostradach. Można ją spokojnie "wbić" przy ok. 100 km/h.
Raczej nie jest tp moja NVT z glownym przelozeniem 4,571....a LVN, LVP, JHT, FVH maja 4,533
Niech koledzy podejma swiadoma decyzje i dobiora przekladnie do swoich potrzeb
Po autostradzie jedzie sie cudownie
Komentarz
-
-
Witam.
Prześledziłem dokładnie cały temat, i już miałem zamawiać koła na 0,67 bo myślałem że mam skrzynie JHT i tu zrodził się problem. Proszę o pomoc czy do skrzyni o numerze 02T 301 103 AC GX2 Seat Altea zamontuje koła 35/52
02T 311 158 Q 52 ząb;
02T 311 361 AB 35 zęby, zamiennik 02T 311 361 C , 02T 311 361 AT
Nigdzie nie mogę znaleźć jakie ma skrzynia ma przełożenie. Z góry dzięki za pomoc.
Komentarz
-
Komentarz